به کارگردانی قدرت الله صلح میرزایی؛

آموزش مهارت های زندگی و پرسش گری در مجموعه تلویزیونی «حکایت های کمال»

به گزارش نویدتهران،مجموعه تلویزیونی «حکایت های کمال» ، بیانگر شخصیت آموزگاران مبارزی است که نگران زندگی فرهنگی دانش آموزانشان بودند.
قدرت الله صلح میرزایی کارگردان مجموعه«حکایت های کمال» با اشاره به اهمیت دوره نوجوانی در شکل گیری شخصیت دانش آموزان، اظهار کرد:«حکایت های کمال»بزرگترین مجموعه طنز تلویزیونی برای نوجوانان است که در ۱۵۰قسمت تهیه خواهد شد و برای نخستین بار در تلویزیون در مورد نوجوانان سریالی با این عظمت ساخته می شود.

وی افزود: «حکایت های کمال» داستان زندگی نوجوانی در دهه چهل هجری شمسی است که در این مجموعه بازیگران نام آشنایی چون محمود پاک نیت، شهره لرستانی، محمدرضا شیرخانلو، فلور نظری، شهربانو موسوی، حمیدابرهیمی و…ایفای نقش می کنند.

کارگردان مجموعه«حکایت های کمال» با بیان اینکه محورهای موضوعی سریال بسیار متنوع است،گفت: از جمله محورهای مورد بحث در این مجموعه سبک زندگی ایرانی-اسلامی و ناگفته هایی پیرامون این مهم از جمله پایبندی به مبانی دینی ؛ احترام به بزگترها؛ دوری از اسراف؛توجه به آداب و رسوم و…است و فهم ‌و دانش زندگی در دشواری ها و رنجها برای نوجوانان و آموزش چگونگی گذشتن از این دشواری ها است.

صلح میرزایی با اشاره به نقش مهم معلمان در فرایند تعلیم وتربیت، خاطر نشان کرد: در این مجموعه تلاش شده است تا در کنار معرفی نابسامانی آموزش وپرورش در حکومت گذشته، به شخصیت آموزگاران مبارز که نگران زندگی فرهنگی دانش آموزان بودند و نقش موثری که این آموزگاران در زندگی دانش آموزانشان داشتند، پرداخته شود .

وی ایجاد فضای امید به آینده برای نوجوانان را مهم دانست و تصریح کرد: آموزش مهارت های زندگی و پرسش گری به عنوان یکی از عناصر مهم آموزش و پرورش برای تربیت انسان های خودساخته در زندگی است و مجموعه  آموزش مهارت های زندگی و پرسش گری های کمال  توانسته به خوبی آن را به نمایش بکشاند.

گفتنی است که مجموعه ۱۵۰قسمتی «حکایت های کمال» در شهرک سینمایی غزالی درحال تولید و تصویر برداری است و بر اساس مجموعه حکایت های کمال نوشته محمد میرکیانی طراحی شده است.