حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای:

همه تلاش‌مان را برای کمک به دولت در غلبه بر مشکلات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بکار می‌بندیم

به گزارش نویدتهران،معاون اول قوه قضائیه گفت: امروز وحدت و همدلی و تشریک مساعی برای گره گشایی از مشکلات کشور امری ضروری است و البته همه می‌دانیم که وحدت و همدلی با توسل به حبل الله متین و اطاعت از ولی امر و عمل به قانون و آموزه‌های دینی تحقق پیدا می‌کند و نمی‌شود گفت همدل و همزبان و همکار هستیم؛ اما هرکسی راه خودش را بپیماید.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه امروز (جمعه) طی سخنانی پیش از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه پایتخت با بیان اینکه خدا را بسیار سپاسگزاریم که حیات ما ادامه پیدا کرد و ماه رمضان دیگری رادرک کردیم، اظهار کرد: انشاءالله که از تفضلات الهی در این ماه برخوردار شده باشیم و ذخیره‌ای برای باقیمانده عمر ما باشد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا و شهدای بزرگوار هفتم تیر و سید و سالار شهیدان هفتم تیر دکتر بهشتی گفت: در این ایام یادی می‌کنیم از امام راحل بزرگوارمان و همه شهدا و علو درجات را برای روح امام(ره) و برای شهدای عزیز از خداوند مسئلت داریم.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: همچنین طول عمرِ با برکت توأم با عزت و سلامت را برای مقام معظم رهبری خواستاریم .

وی با اشاره به هفته قوه قضائیه گفت: هفته ای که گذشت هفته قوه قضائیه بود؛ این هفته را به خانواده بزرگ قوه قضائیه و همه ملت شریف ایران تبریک عرض می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم آنچنان که شایسته نظام قضایی و شایسته ملت متدین وانقلابی است، انجام وظیفه کنیم.

معاون اول دستگاه قضا با اشاره به سه محور “قوه قضائیه و امنیت کشور”، “قوه قضائیه و دفاع از منافع مردم و مقابله با چپاولگران و غارتگران بیت‌المال” و “علت هجمه و تخریب نهادهای انقلابی در تمام طول این 4 دهه بعد از انقلاب” گفت: باید به این موضوع پرداخت که سپاه پاسداران، بسیج مردمی ، نهادهای دیگر انقلابی و دستگاه قضایی چرا مورد هجمه و تخریب دشمنان خارجی و داخلی قرار می‌گیرند؟

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: قبل از اینکه به این سه مطلب بپردازیم، این را یادآور می شوم که امروز در شرایطی که نظام سلطه تلاش می‌کند سلطه خود را افزایش دهد و بر ملت‌ها ستم روا می‌دارد و در شرایطی که کشورهای منطقه در آتش استکبار می‌سوزند و در فشار و سختی هستند و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا سعی می‌کند فشار مضاعفی را بر جمهوری اسلامی وارد آورد، خیلی بدیهی است که امروز وحدت و همدلی و تشریک مساعی برای گره گشایی از مشکلات کشور امری ضروری است و البته همه می دانیم که وحدت و همدلی با توسل به حبل الله متین و اطاعت از ولی امر و عمل به قانون و آموزه های دینی تحقق پیدا می کند و نمی شود گفت همدل و همزبان و همکار هستیم؛ اما هرکسی راه خودش را بپیماید. “واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا”، توسل به حبل الله متین، در شرایط کنونی اطاعت از ولی امر مسلمین و گردن نهادن به قانون و آموزه های دینی است که می تواند وحدت و همدلی و مشارکت عمومی را ایجاد کند.

معاون اول قوه قضائیه در ادامه افزود: قوه قضائیه در سالی که سال اقتصاد مقاومتی ،تولید و اشتغال است، وظیفه خود می داند که با تمام توان با سایر قوا همکاری کند و با همه اعضای دولت همکاری کند تا دولت بتواند گره از کار مردم باز کند تا انشاءالله دولت بتواند از این رکود خارج بشود و افزایشی هم بر تورم نداشته باشیم، نهایت تلاش را می‌کنیم تا برای سرمایه گذاری امنیت کامل ایجاد شود و دولت را کمک کنیم که در مقابل مفسدان بتواند بایستد تا بتواند زمینه های فساد را کم کند یا از بین ببرد. کمک می‌کنیم دولت را تا بتواند در مبارزه با امر قاچاق کالا توفیق بیش از پیش داشته باشد.

وی بیان کرد: وظیفه خود می دانیم که در جهت تحقق آرمانهای نظام و در چارچوب قوانین همه حمایت را از دولت بکنیم تا انشاءالله در غلبه بر گرانی، رکود ،تورم و مشکلات و مسائلی که در زمینه های مختلف اعم ازمسائل اقتصادی، فرهنگی و سیاسی وچود دارد، موفق شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در تشریح نقش قوه قضائیه در امنیت کشور گفت: با همکاری مردم و سایر دستگاه‌ها از همان اول انقلاب در سال 58 و 59 کسانی که تصمیم به کودتا داشتند، شناسایی شدند و به کیفر رسیدند. با شروع جنگ تحمیلی و جنگ داخلی توسط گروهک‌های مسلح که اعلام جنگ مسلحانه علیه نظام کردند، با اینکه سیستم اطلاعاتی منظمی نداشتیم، دادگاه های انقلاب در مقابل تمام تروریست ها،اشرار و مفسدین ایستادند و آنهایی که قابل هدایت بودند، با صرف وقت زیاد انها را توجیه کردند تا آنها برگشتند و کسانی که لجوج و وابسته و منحرف بودند و قابل برگشت نبودند، آنها را مجازات کردند.

سخنگوی قوه قضائیه در محور دفاع از منافع مردم و مقابله با چپاول‌گران بیت‌المال بعنوان بخشی از فعالیتهای دستگاه قضا، با اشاره به پرونده سه هزار میلیاردی ، پرونده چند هزار میلیاردیِ نفتی، پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان، پرونده بسیاری از مشکلات و اختلاس‌های بانکی، پرونده مربوط به ارز و پرونده مربوط به برخی از تعاونی‌های اعتباری اظهار کرد: با کمال تأسف وزارت تعاونِ سابق به تعدادی از شرکت‌‌های تعاونی اعتباری مجوز داده و هیچگونه نظارتی اعمال نکرده است. این روزها شاهد هستید که بسیاری از این تعاونی‌های اعتباری چه مشکلاتی را برای مردم، دولت،‌ بانک مرکزی و قوه قضائیه ایجاد کرده‌اند.

وی افزود: به تعاونی‌های اعتباری زیادی مجوز فعالیت داده شده و پس از ارائه مجوز، آنها را بدون نظارت رها کرده و حتی یکبار هم در این زمینه توضیحی نداده و مورد سوال قرار نگرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای اظهار کرد: این نوع عملکرد باعث شده که باری به دوش ملت و قوه قضائیه و بانک مرکزی افتاده و ناگزیر هستیم این بار را برداریم. اگر آنها از ابتدا بررسی می‌کردند این مجوز را به چه کسی و با چه شرایطی باید بدهند و بعد نظارت می‌کردند که آیا در مجوزی که داده‌اند مطابق با اساسنامه و قانون عمل شده یا نه، این کارها انجام نمی‌شد. به هر حال امروز مردم و قوه قضائیه گرفتارند؛ اما به ناگزیر تلاش می‌کنیم تا حقوق مردم تا آنجا که ممکن است استیفا شود که نمونه‌هایش پرونده‌های “شرکت تعاونی اعتبار ثامن الحجج”، “میزان”، “کاسپین”، “آرمان” و پرونده‌هایی ازاین قبیل است که شما کمابیش در جریان هستید.

معاون اول دستگاه قضا گفت: برای حل این مشکلات نهایت تلاش از سوی دستگاه قضا صورت می‌گیرد و در اینجا ما از مردم، دولت و مجلس استمداد می‌طلبیم و اگر غیر از این باشد، قوه قضائیه به تنهایی نمی‌تواند وظیفه خود را به سرعت و با دقت در این زمینه انجام دهد.

وی در ادامه با طرح این سوال که چرا نهادهای انقلابی ، افراد انقلابی، افراد متدین، افراد دلسوخته نظام از ابتدای انقلاب تا به امروز بیشتر مورد هجمه و تحقیر و توهین دشمنان و احیاناً برخی افراد غافل در داخل کشور قرار می‌گیرند و چرا علیه قوه قضائیه بیشتر تخریب صورت می‌گیرد و در برخی مقاطع این هجمه‌ها بیشتر می شود؟ افزود: علت روشن است؛ دشمن، شیطان بزرگ، آمریکا و شیاطین دیگر، افرادی که منافعشان را در خطر می‌بینند، متوجه‌اند که سد راه غارتگران، متجاوزان، جانیان و اشرار چه کسانی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: سپاه ، ارتش ، بسیج، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، قوه قضائیه و برخی ازشخصیت‌های مؤثر، اینها سد راه متجاوزین و چپاولگران هستند. آنها می‌خواهند این سد را از سر راه بردارند؛ چگونه؟ اگر بشود، او را حذف فیزیکی می‌کنند. از اول انقلاب تاکنون چه کسانی ترور شده‌اند؟ شهید مطهری، شهید بهشتی، شهید قدوسی، شهید لاجوردی و صدها شخصیت موثر و دانشمندان و عوامل موثر در این نظام و انقلاب در رده‌های مختلف از کشاورز و کاسب و بازاری گرفته تا دانشجو و استاد ترور شدند.

وی ادامه داد: اگر نشد اینها را ترور فیزیکی کنند، ترور شخصیت می‌کنند و اگر نشد آنها را لااقل با نشر اکاذیب ودروغ پردازی مورد تهمت و اتهام قرار دهند؛ به گونه‌ای که به زعم باطل خودشان ذهن مردم نسبت به آنها مشوش شود واعتماد مردم نسبت به آنها کم شود تا تیغ دادگاه‌های انقلاب و تیغ سپاه وتیغ نیروهای مسلح و نیروی انتظامی کند شود.