قدرداني رئيس مجلس خبرگان از حضور حماسي مردم در انتخابات

آيت الله جنتي تاكيد كرد: از جانب خودم و خبرگان با همه وجودم از مردم تشكر مي كنم كه نشان دادند هنوز زنده و سرپا هستند و به اسلام ، انقلاب ، امام راحل و رهبرشان وفادار هستند.

آيت الله جنتي در ابتداي جلسه هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري، با اشاره به فرموده امام راحل كه «خرمشهر را خدا آزاد كرد»، سوم خرداد را روز فتح و قدرت اسلام و انقلاب دانست و ياد شهدا و ايثارگران را گرامي داشت.
به گزارش نویدتهران، رئيس مجلس خبرگان همچنين با تاكيد بر اغتنام ايام و ليالي باقي مانده از ماه شعبان آنرا دروازه ورود به فيوضات ماه مبارك رمضان دانست.
آيت الله جنتي در ادامه با اشاره به مسائل بحرين گفت: اگر مسئولان بحرين ذره‌اي فهم، ادب، احترام و رأفت داشته باشند، نبايد به ساحت آيت‌الله شيخ عيسي‌قاسم تعرض كنند.
وي افزود: جرم آيت‌الله شيخ عيسي‌قاسم اين است كه براي احقاق حق و برقراري عدالت تلاش مي‌كند؛ ظلم در بحرين شايع است، اما اميدواريم روزي شاهد پيروزي مردم اين كشور باشيم.

رئيس مجلس خبرگان در پايان ضمن قدرداني از حضور حماسي مردم در انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا تصريح كرد:
از جانب خودم و خبرگان با همه وجودم از مردم تشكر مي كنم كه نشان دادند هنوز زنده و سرپا هستند و به اسلام ، انقلاب ، امام راحل و رهبرشان وفادار هستند.
وي گفت: مردم به يك اشاره رهبر معظم انقلاب و تشويق ايشان در انتخابات حضور يافتند و آراي بسياري در صندوق ها ريختند.
آيت الله جنتي افزود: دنيا متوجه شد كه مردمسالاري ديني در كشور ما حاكم است، خلاف ادعاهايي كه به دروغ و با تزوير در اين خصوص مطرح مي كنند در جمهوري اسلامي، مردمسالاري ديني، واقعي است و اين مردم هستند كه با اختيار و آزادي كامل در انتخابات شركت مي كنند و به هر كسي نظرشان باشد راي مي دهند.
رئيس مجلس خبرگان رهبري اضافه كرد: در ايران به هيچ كسي اجبار نمي كنند كه راي بدهند يا ندهند، بلكه مردم با عشق و علاقه و با احساس وظيفه ديني و ملي حضور مي يابند و راي مي دهند.
دبير شوراي نگهبان تصريح كرد: بنده سلامت انتخابات را تاييد مي كنم كه خيلي خوب بود، اما تخلفاتي هم صورت گرفته كه بر اساس گزارش هاي ناظران از دور و نزديك و برخي گزارش هاي مردمي بوده است و شورا نيز حسب مورد به مسأله ورود داشته است.
آيت الله جنتي گفت: البته بخشي از تخلفات، طبيعي است و در همه دوره هاي انتخابات اعم از مجلس و رياست جمهوري بوده است.
رئيس مجلس خبرگان رهبري ابراز اميدواري كرد: همانطور كه رهبر انقلاب فرمودند رأي مردم، حق الناس است، لذا اگر كسي در فرايند انتخابات خداي ناكرده تخلفي مرتكب شده باشد بايد توبه كند.