تولیت آستان قدس رضوی:

زنان فرهیخته باید پیشگام در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی باشند

به گزارش نویدتهران،تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه حق زن، حق نقش آفرینی در اجتماع و رساندن جامعه به بالندگی است؛ گفت: زنان فرهیخته باید پیشگام در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی باشند و بدون نقش‌آفرینی زنان تحولات فرهنگی و اجتماعی رقم نخواهد خورد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در آیین اختتامیه سومین دوره جایزه جهانی گوهرشاد که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، تأکید کرد: هویت زن از ناحیه مستکبران مورد ترور قرار گرفته، حق زن حق نقش آفرینی در اجتماع و رساندن جامعه به بالندگی است، اما به نام آزادی از زنان سلب آزادی می‌کنند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: زنان فرهیخته باید پیشگام در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی باشند و بدون نقش‌آفرینی زنان تحولات فرهنگی و اجتماعی رقم نخواهد خورد.
وی ضمن بیان ارزش و جایگاه نیکوکاری و نیکی در عالم، خاطرنشان کرد: بسیاری در عالم مدعی نیکی هستند، اما شاخصی که ما برای نیکی داریم نشأت گرفته از اندیشه و انگیزه نیکو است.
تولیت آستان قدس رضوی معرفی چهره‌هایی چون بانو گوهرشاد را سبب نهادینه شدن فرهنگ بخشش و کرامت دانست و گفت: دبیرخانه جایزه جهانی گوهرشاد باید در جهت جذب دختران و آینده‌سازان کشور فعال باشد و بانوان فرهیخته و نیکوکار را به عنوان الگو به جامعه معرفی کند.
وی با اشاره به اینکه برخی در عالم با انگیزه منفعت، تحکیم موقعیت یا جلب توجه دیگران نیکی می‌کنند، افزود: هر بخششی کرامت نیست، اولین شاخص کرامت در خداخواهی و توجه به خالق هستی است؛ همچنین بزرگان دنیا در زمینه‌های علمی، هنری و … بسیار زیاد هستند، اما بزرگوار کم است.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی، نقش آفرینی زنان در جامعه روزبه‌روز رونق یافته است، خاطرنشان کرد: جایزه جهانی گوهرشاد به عنوان حرکتی نمادین با نام یک بانوی فرهیخته که در کنار مضجع شریف و مطهر حضرت رضا(ع) می‌درخشد، برای درخشش هرچه بیشتر نیکوکاری در بین بانوان پیش‌بینی خورده و سال به سال عمیق‌تر و گسترده‌تر می‌شود.