حسن روحانی:

دولت یازدهم قدرت ایران را در صحنه جهانی نشان داد

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت:من در سال ۹۲ به شما قول دادم اگر رئیس جمهور شوم، اولین تصمیمم راجع به احیای دریاچه ارومیه خواهد بود. اگر همین تصمیم اجرا نمی‌شد، امروز در آذربایجان شرقی و غربی چه وضعی داشتیم؟
روحانی: دولت یازدهم قدرت ملت ایران را در صحنه جهانی نشان داد
به گزارش نویدتهران،آقای روحانى در جمع مردم تبریز گفت: خواهش می کنم با همه شور و احساساتتان، به این نکته توجه کنید ما می خواهیم روز جمعه کسی را انتخاب کنیم که یک تصمیم او می تواند جان میلیون ها نفر را به خطر بیندازد و یا یک تصمیم او می تواند به حیات میلیون ها انسان کمک کند.

روحانی گفت : عزیزان من، با خشک شدن دریاچه ارومیه، فقط کشاورزی از بین نمی رفت. مردم مجبور به مهاجرت از منطقه می شدند.

وی افزود : یک تصمیم دولت می تواند سرنوشت زندگی 14 میلیون نفر در غرب کشور را تغییر دهد.

این نامزد انتخابات تصریح کرد : از آغاز این دولت، هر کس خواست بیاید آذربایجان برای سرمایه گذاری، منتظر دوچیز بود یکی اینکه برجام تحقق یابد و تحریم ها شکسته شود. دوم اینکه می خواستند ببینند دریاچه ارومیه می ماند یا نه. اگر دریاچه ارومیه به همان صورت سابق به سمت خشکی مطلق می رفت، هیچکس برای سرمایه گذاری نمی آمد و همه می رفتند.

روحانی تصریح کرد: دلواپسان، آجرهای دیوار تحریم را در یک انبار گذاشته اند که اگر دولت عوض شد، آن ها را دوباره بیاورند.

وی افزود : دولت یازدهم قدرت ملت ایران را در صحنه جهانی نشان داد. دولتی را انتخاب می کنیم که بتواند با رهبران دنیا حرف بزند.

این نامزد انتخابات تصریح کرد : روحانی اهل شعار نبود، روحانی مرتب به دنیا فحاشی نمی کرد. اما روحانی در مقام عمل قدرت دفاعی ایران و سلاح های راهبردی ایران را به بیش از آنچه در ده سال قبل بود رساند.

دریاچه ارومیه باید مرکز گردشگری شود
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر دریاچه ارومیه تثبیت شده است، البته که کافی نیست و باید قدم های بیشتری برداشته شود. دریاچه ارومیه باید مرکز گردشگری شود.

آقای روحانی در ادامه سخنان خود در جمع مردم تبریز تصریح کرد: مردم عزیز، یک راه بیشتر نداریم و آن اینکه همه را پای صندوق آرا ببریم.

وی افزود : درخواست من از همه شما مردم ایران این است که هر نفر، روز جمعه به همراه 11 نفر پای صندوق برود. ما دولت دوازدهم را می سازیم.

روحانی تاکید کرد : اگر همه پای صندوق آرا رفتیم، در اینجا به شما قول می دهم آنچه می خواهید شدنی است.

وی تصریح کرد : ما همه می توانیم با وحدت و اتحاد و همبستگی و آرامش، با کمک رهبر عزیز و فرهیخته ای که من حاضرم برای برخی امور دهها بار دست ایشان را ببوسم، مشکلات را حل کنیم.

روحانی افزود : شرطش 1+11 است. شرطش حضور همه مردم پای صندوق آراست. مردم عزیز و بزرگوار آذربایجان، آیا از عهد و پیمانی که با هم در خرداد 92 بسته بودیم پشیمانید؟ آیا قدم هایی که بنا بود برداریم، حداقل نصف آن را برنداشتیم؟

وی تاکید کرد : البته که 50 درصد و بیش از 50 درصد دیگر به دولت دوازدهم مربوط است و انجام خواهد شد.