معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت:

جلسه شورای امنیت کشور ساعتی دیگر برگزار می شود

به گزارش نویدتهران، ذوالفقاری در گفتگو با خبر نیمروزی شبکه یک سیما افزود: در این جلسه موضوع حادثه تروریستی در حرم امام راحل و مجلس شورای اسلامی بررسی خواهد شد علاوه بر آن هم اکنون نیز جلسه شورای تأمین استان در این باره در حال برگزاری است.
وی در توضیح حادثه حرم امام گفت: ساعت 10 و 15 دقیقه دو نفر قصد ورود به محوطه اصلی داشتند که نیروهای حفاظت متوجه آنها می شوند.
ذوالفقاری افزود: یکی از این تروریست ها در درگیری خود را منفجر می کند و نفر دوم هم بلافاصله به هلاکت رسید که جنازه در اختیار نیروهای امنیتی است.
وی درباره حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تروریست ها با لباس و پوشش زنانه از درب ارباب رجوع وارد حیاط مجلس می شوند و بلافاصله بی محابا اقدام به تیراندازی می کنند و نیروهای سپاه که حفاظت مجلس را به عهده دارند با مشاهده آنان صحن اصلی و کمیسیون ها را مسدود و اوضاع را کنترل می کنند که این اقدام باعث می شود تا تروریست ها به سمت جانبی مجلس یعنی دفاتر نمایندگان حرکت کنند که در این مسیر به صورت کور هر آنچه را در مقابل خود می بینند به آن تیراندازی می کنند.
ذوالفقاری تصریح کرد: تا این لحظه 30 نفر زخمی و شهادت دو نفر نیز تأیید شده و آمار نهایی باید ساعت های دیگری پس از مشخص شدن اعلام می شود.
معاون امنیتی وزیر کشور خاطر نشان کرد: تروریست هایی که وارد مجلس شدند چهار نفر بودند که یک نفر در درگیری کشته شد و یک نفر دیگر هم خود را منفجر کرد و به هلاکت رسید.
وی گفت: از همان دقایق اولیه اوضاع به کنترل درآمد و صحن نیز روال عادی خود را ادامه داد. علاوه بر آن ما به سراسر کشور بلافاصله اعلام آماده باش دادیم به ویژه در اماکنی که احتمال حادثه می رفت.
ذوالفقاری در پایان افزود: با هماهنگی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده نیروی انتظامی یگان های ویژه ناجا (نوپو) وارد محوطه مجلس شدند که به نظر می رسد تا ساعت آینده مسئله خاتمه پیدا کند.