رضایی در جمع خبرنگاران:

تشکیل هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام

به گزارش نویدتهران،دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام از تشکیل هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام با 25 عضو طبق مصوبه امروز مجمع خبر داد.
محسن رضایی در نشست خبری گفت: در نشست امروز مجمع درباره تشکیل این هیأت عالی ضوابط و شرایط تعیین اعضای آن بحث و بررسی شد و به تصویب مجمع رسید.
وی افزود: هیأت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام به دستور رهبر معظم انقلاب تشکیل می شود و وظایفی که قبلا در صحن مجمع داشتیم به این هیأت عالی منتقل خواهد شد.
رضایی این هیأت عالی را دارای نقشی مهم و تعیین کننده در اجرای سیاست های کلی نظام و نهایی ترین مرجع رسیدگی به این سیاست ها دانست .
وی گفت: در این هیأت عالی سیاست های کلی نظام ارزیابی و کارشناسی می شود و گزارش هایی درباره میزان اجرایی شدن سیاست ها و برنامه ها و یا انحراف آن در قوای سه گانه تهیه خواهد شد.
رضایی افزود: ارزیابی ها از میزان اجرا یا انحراف از سیاست های کلی در دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام و نیز با استفاده از مراکز پژوهشی و دستگاه های نظارتی در قالب گزارش ها تدوین و ارائه می شود و برای اصلاح عملکردها به قوای سه گانه ابلاغ خواهد شد تا فعالیت ها و برنامه هایشان را اصلاح و گزارش اقداماتشان را به مجمع ارائه کنند.
دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام شمار اعضای این هیأت عالی را 25 عضو اعلام و اضافه کرد: سران قوای سه گانه، رئیس و دبیر مجمع با حق رأی در این هیأت عالی عضویت دارند و 20 عضو دیگر آن از اعضای مجمع خواهند بود که در جلسات آینده انتخاب می شوند.
وی افزود: وزرا، معاونان اول قوای سه گانه و روسای کمیسیون های مجلس شورای اسلامی نیز بدون حق رأی در جلسات این هیأت عالی حضور خواهند داشت.
رضایی در باره ضمانت اجرایی تصمیمات هیأت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام گفت: مقرر شد آیین نامه نظارت بر این سیاست ها بازنگری شود و قوانینی که در مجلس شورای اسلامی تصویب می شود ضمانت اجرایی دارد و هر قانونی که مغایر با سیاست های کلی تصویب شود ما این حق را داریم که آن را اصلاح کنیم.