صالحی در نشست خبری در هرمزگان:

بیش از ٨٠٠ میلیارد تومان در سفرهای استانی تفاهم نامه منعقد شده است

به گزارش نویدتهران،وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هرمزگان سیزدهمین استانی است که با نگاه امضای تفاهم‌نامه به آن سفر کرده ام و در ۱۲ استان قبلی بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه منعقد شده است.
سید عباس ‌صالحی در نشست با خبرنگاران استان هرمزگان با بیان این مطلب تصریح کرد: یکی از اهداف سفر به استان هرمزگان امضای تفاهم‌نامه‌ای بود که مقدمات آن توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری این استان بررسی شده بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از امضای سند توسعه فرهنگ و هنر به عنوان مهمترین دستاورد این سفر نام برد.

صالحی گفت: در استان هرمزگان تفاهم‌نامه خوبی با رقم ۵۰٢ میلیارد ریال به مدت دو سال تنظیم شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: با توجه به اینکه زیرساخت‌های استان را جدی‌تر از گذشته دنبال خواهیم کرد، بیش از ۳۰ میلیارد تومان از این تفاهم‌نامه مربوط به بهبود زیرساخت‌های استان است.

وی افزود: تکمیل کتابخانه بندرعباس، احداث مجتمع‌های سیریک و بشاگرد، تکمیل ۴۲ فرهنگ سرای روستایی نیمه تمام و … در این تفاهم‌نامه در نظر گرفته شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشریح کرد: خوشبختانه در بازدیدی که از بندرلنگه و شهر رودان صورت گرفته، استاندار هرمزگان از طریق ارزش افزوده یک نگارخانه و یک پلاتوی نمایش برای همه شهرستان های استان احداث خواهند کرد.

وی تشریح کرد: در حوزه‌های ادبی، سینمایی، دینی، مطبوعاتی و حمایت از هنرمندان در تفاهم‌نامه نکاتی خوبی دیده شده است تا شرایط مناسبی در این عرصه ها به وجود بیاید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه زمان استاندارد ساخت سینماهای امید در کشور بین ۹ ماه تا یک سال است، سینما پردیس امید میناب نیز امسال افتتاح خواهد شد

صالحی افزود: گفت و گو با اصحاب فرهنگ و هنر در دستور کار وزارتخانه قرار دارد که در این راستا سه جلسه با بخش‌های غرب، شرق و مرکز در این سفر برگزار شد.

وی با بیان اینکه این گفت و گوهای رو در رو به مسئولان فرهنگی و هنری استانی کمک خواهد کرد، گفت: ده‌ها هنرمند استان در این سه جلسه در حوزه‌های مختلف دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

صالحی عنوان کرد: در این سفر افتتاح مجتمع فرهنگی رودان و نگارخانه در بندرلنگه نیز انجام شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در این فرصت دو روزه ظرفیت‌های بیشتری از استان هرمزگان برای من تبیین شد؛ ادامه داد: تفاهم‌نامه امضا شده در این سفر با در نظر گرفتن مقدورات مرداد سال ٩٨ منعقد و تمام شرایط اقتصادی کشور در این تفاهم‌نامه در نظر گرفته شده است و مشکلی در اجرا پیش نخواهد آمد مگر اینکه اتفاقات غیرقابل منتظره‌ای رخ دهد.

وی در پایان با اشاره به نقش ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیشبرد اهداف فرهنگ و هنر کشور گفت: این ادارات نقش‌های دوگانه‌ای دارند و برخی از ادارات ما به عنوان خط ارتباطی با هنرمندان در برخی از مناطق فعالیت می‌کنند.