بيانيه مجلس خبرگان در آستانه انتخابات 29ارديبهشت

مجلس خبرگان رهبري در بيانيه‌‌اي از نامزدهاي انتخابات رياست‌جمهوري خواست تا مصالح عالي نظام و حفظ امنيت كشور را در نظر بگيرند.

به گزارش نویدتهران، متن بيانيه مجلس خبرگان رهبرى به شرح زير است:

بسمه تعالي
«إِنَّ اللّهَ يَأْمُرُكُمْ أَن تُؤدُّواْ الأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا» /نساء 58

ملت شريف ايران!

29 ارديبهشت فرا مى‏رسد و موعد حماسه آفرينى ديگرى نزديك مى ‏شود. مردم قهرمان ايران كه با «حضور فعال» و «مشاركت جدّىِ» خود در انتخابات، بارها صحنه ‏هاى عزت و عظمت آفريده و آگاهى و مسئوليت‏ شناسى خود را آشكار نموده است، هم اينك نيز براى انجام رسالت دينى، انقلابى و ملى خود به صحنه‏ مى ‏آيد تا با شور و شعور، انتخابات مهم و سرنوشت‌ ساز رياست‌ جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا برگزار كند.
29 ارديبهشت، روز عمل به وصيت مؤكَّد بنيانگذار جمهورى اسلامى حضرت امام خمينى‏(ره) است كه‏ پيوسته بر شركت در انتخابات سفارش مى ‏كردند و آن را وظيفه شرعى آحاد ملت مى ‏دانستند.
29 ارديبهشت، روز تجديد عهد با شهيدان والا مقام انقلاب اسلامى در پاى صندوق‏هاى رأى است و در اين روز، مردم عزيز ما نشان مى‏دهند كه در راه حفظ و حراست از نظام اسلامى، هم چنان مصمّم، با نشاط و متحدّند و همانگونه كه رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله خامنه‏ اى(مدظله العالى) تأكيد فرموده ‏اند، انتخابات را با «حضور حداكثرى» به صحنه ديگرى از مقاومت و پايدارى در برابر دشمنان كينه‏ توز، تبديل مى‏ كنند.
مجلس خبرگان رهبرى، با تقدير و سپاس از عموم ملت رشيد ايران كه خود را براى «حضورى آگاهانه» و دشمن ‏شكن آماده ساخته است با تأكيد بر رعايت اخلاق سياسى و حق ‏الناس از سوى كانديداهاى محترم و هواداران آنها از همگان دعوت مى ‏كند تا با بينش و بصيرت و در نظر گرفتن توانايي‌ها و سوابق كانديداهاي رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهر و روستا به كانديدايى كه در «تعهد به مبانى و ارزش‏هاى اسلامى»، «التزام به قانون اساسى» و اصل مترقى ولايت ‏فقيه، درايت و مديريت و نيز داشتن روحيه انقلابي از شايستگى بيشترى برخوردار است، رأى دهند تا به خواست خداوند متعال، رئيس جمهور آينده با رأيى بالا، از پشتوانه قوى‏ ترى براي حل مشكلات كشور برخوردار بوده و نيز نمايندگان منتخب شوراهاي اسلامي در آباداني شهر و روستا، توفيق بيشترى يابند.
اين مجلس همچنين به طور ويژه از نامزدهاي محترم رياست جمهوري مي‌ خواهد با در نظرگرفتن مصالح عالي نظام، حفظ عزت، استقلال، امنيت و آرامش كشور و پرهيز از تنش و اختلاف، رفع مشكلات اقتصادي كشور و مسائل معيشتي مردم را با هدف تحقق اقتصاد مقاومتي در اولويت قرار داده و با برنامه‌ريزي دقيق در راستاي ايجاد اشتغال، افزايش توليد، رفع ركود، بيكاري، گراني و كاهش فاصله طبقاتي گام بردارند.
احمد جنتي
رئيس مجلس خبرگان رهبرى