فرمانده انتظامی پایتخت:

برخورد با تخلفات شبانه و حادثه‌ ساز در دستور کار پلیس تهران

به گزارش نویدتهران،فرمانده انتظامی پایتخت با اشاره به اجرای طرح انضباط ترافیکی و اجتماعی، گفت: از هفته آینده پلیس تهران با تمام توان، طرح برخورد با تخلفات شبانه و حادثه ساز را به مرحله اجرا در خواهد آورد.
سردار حسین رحیمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی های انجام گرفته حرکتی جدید در بحث تثبیت انضباط اجتماعی در حوزه راهنمایی و رانندگی در پایتخت آغاز خواهد شد.

این مقام ارشد انتظامی، با اشاره به گلایه‌های شهروندان درخصوص تخلفات راهنمایی و رانندگی، گفت: با توجه به اینکه انضباط اجتماعی در سطح تهران کاهش یافته، از هفته آینده با بهره‌گیری از تمام توان پلیس راهور و همکاری و مساعدت پلیس‌های تخصصی از جمله یگان امداد، پلیس پیشگیری و … درصدد ارتقاء وضعیت انضباط اجتماعی شهر تهران خواهیم بود و برخورد با تخلفات حادثه‌ ساز را به طور ویژه در دستور کار قرار خواهیم داد.

رئیس پلیس پایتخت، به آمار تلفات انسانی در 4ماه ابتدایی سال جاری اشاره کرد و افزود: در تعداد فوتی های ناشی از تصادفات رانندگی با کاهش 10 درصدی و در حوزه مصدومیت ناشی از تصادفات نیز با کاهش ۱۱ درصدی روبه رو هستیم؛ البته این درصد رضایت ما را تامین نمی کند.

وی با تأکید بر اینکه برخورد با تخلفات حادثه‌ساز به طور جدی اجرا خواهد شد، بیان کرد: به مسئولان اجرائیات راهور اعلام کرده‌ایم تا تمامی جریمه‌ها به طور دقیق کنترل شود تا کسی به ناحق جریمه نشده باشد.

رئیس پلیس پایتخت، تصریح کرد: افسران جریمه نویس و اجرائیات پلیس راهور رتبه‌بندی خواهند شد و اگر مأموری به ناحق فردی را جریمه کند، با وی به شدت برخورد خواهیم کرد.

وی، اولویت اول پلیس تهران را برخورد با تخلفات حادثه‌ساز برشمرد و ادامه داد: اعمال قانون شامل ۲۰ تخلف می شود که این تخلفات، مشکلاتی جدی برای رانندگان و نیز سایر شهروندان به وجود می‌آورد؛ این طرح به صورت شبانه روز دنبال خواهد شد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در 4 ماه ابتدایی امسال بیش از ۱۲ درصد افزایش برخورد با تخلفات حادثه‌ساز داشته‌ایم که اغلب نمره منفی نیز داشته اند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه از هفته آینده در بازه زمانی ۲۲ تا ۳ بامداد با بهره‌گیری از تمام ظرفیت پلیس تهران، طرح برخورد با تخلفات شبانه کلید خواهد خورد، اظهار داشت: طرح برخورد با تخلفات موتورسواران سنگین که آسایش را از مردم سلب می‌کنند، در دستور کار است.

سردار رحیمی، با تاکید بر اینکه پلیس تلاش دارد فضایی امن برای شهروندان ایجاد کند، گفت: موتورسواران می‌توانند در پیست‌هایی که به همین منظور تعیین شده موتورسواری کنند؛ اما اگر بخواهند با اختلال در محورها و بزرگراه‌های تهران و مزاحمت برای شهروندان، موتورسواری کنند، باید منتظر برخورد جدی پلیس باشند.*