فلاحت‌پیشه:

احتمال تفویض اختیار ترامپ به کنگره برای ارایه گزارش درباره برجام/ هدف تجمیع تحریم‌ها و تحقق مذاکره مکمل است

به گزارش نویدتهران،عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به احتمال تفویض اختیار ترامپ به کنگره برای ارایه گزارش برجام، گفت: رئیس جمهور آمریکا هدف تجمیع تحریم‌های ضد ایرانی شکل گرفته در کنگره و مذاکره مکمل است.
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در خصوص احتمال تفویض اختیار ترامپ به کنگره آمریکا درباره عدم پایبندی ایران به برجام، گفت: هدف ترامپ اینکه تحریم‌های ضد ایرانی شکل گرفته در کنگره آمریکا را در برجام تجمیع کند و بعد از آن وارد مذاکره با کشورهای اروپایی عضو 5+ 1شود به این جهت احتمال ارجاع ارایه گزارش پایبندی یا عدم پایبندی ایران در مورد برجام به کنگره وجود دارد.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا بعد از ارایه گزارش توسط کنگره قصد دارد وارد مذاکرات مکمل شده تا با باز شدن دوباره پرونده ایران، مسائل دیگر چون موضوعات موشکی به آن اضافه گردد.

وی ادامه داد: ترامپ از سوی دیگر نگران ایستادگی کشورهای اروپایی عضو 5+1و سایر کشورها است زیرا می‌داند احتمال انزوای آن بعد از طرح عدم پایبندی ایران به برجام وجود دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: رئیس جمهور آمریکا سیاست‌هایی را در پیش گرفته که در هر صورت خواهان افزایش فشار بر ایران و بیان اتهاماتی است که ذهن افکار عمومی را درباره ایران در سطح جهانی تغییر دهد.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ روزنامه واشنگتن‌پست نوشت احتمالا دونالد ترامپ همانند اقدامش درباره برنامه «داکا»، تعیین سرنوشت توافق هسته‌ای ایران را به کنگره آمریکا بسپارد و کاری کند تا نمایندگان کنگره توافق ایران را لغو کنند.

گفتنی است؛ اگر ترامپ تصمیم بگیرد پایبندی ایران را به توافق هسته‌ای تایید نکند، بدان معنا نیست که آمریکا از توافق خارج خواهد شد. این ضرورت که رئیس‌جمهور بایستی پایبندی ایران را تایید کند، شرط مندرج در متن اصلی توافق هسته‌ ای نیست و کنگره آمریکا آن را تدوین کرده است.