پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی جایزه فیلم و عکس «پنج» در پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود.

به گزارش نویدتهران،مهدی شادیزاده، دبیر این جشنواره، در گفتگویی ضمن تشریح این رویداد افزود: که جشنواره «پنج» پس از درگذشت عباس کیارستمی تأسیس شده و بر پایه نام و رویکرد فکری وی شکل گرفته است. این جشنواره هر ساله با حضور چهره‌های برجسته هنر جهان، چه به‌عنوان داور و چه در بخش‌های مشاوره، مورد حمایت قرار می‌گیرد.

جشنواره «پنج» به‌صورت تخصصی در حوزه عکاسی و ویدیو آرت ،فیلم کوتاه و مستند کوتاه برگزار می‌شود و  هدف اصلی آن در بخش عکاسی ترویج فاین آرت در این زمینه‌هاست. به گفته شادیزاده، جشنواره بر ژانر طبیعت بیجان و لنداسکیپ تمرکز دارد، اما دیگر ژانرهای عکاسی که دارای شاخصه فاین آرت باشند نیز در داوری‌ها مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

وی افزود که این دوره از جشنواره با برنامه‌های ویژه‌ای نظیر پرفورمنس و کانسپچوآل آرت، و با حضور استاد حمید هادی‌نژاد، عضو سندیکای نقاشان برلین، برگزار خواهد شد. همچنین در پایان جشنواره، اکران فیلم‌های منتخب در پردیس سینمایی ملت انجام می‌شود که به جذابیت این رویداد برای هنرمندان داخلی و خارجی می‌افزاید.

شادیزاده همچنین از انتشار یک مجله تخصصی با نام “شب پنج” خبر داد که به نقد و بررسی آثار در حوزه فیلم و عکاسی اختصاص خواهد داشت. این مجله به‌صورت دو زبانه منتشر خواهد شد و شامل نقدهای روز جهان نیز خواهد بود.

وی در پایان از حسن هندی، مدیر پردیس سینمایی ملت و دبیر بخش عکس جشنواره، و محمد طیب، مدیر بین‌الملل سازمان سینمایی، که در این دوره در بخش فیلم همکاری کرده‌اند، تقدیر و تشکر کرد.

عوامل جشنواره جهانی فیلم و عکس «پنج» عبارتند از مدیر اجرایی: محمد نعیمی، مجری طرح: شرکت آنست، مدیر پروژه: سیدجلال بتاعی و مدیر هنری: عسل رئوفی،مشاور پروژه مجید زارع زاده

لازم به ذکر است عکاسان و فیلمسازان می‌توانند آثار خود را تا تاریخ ۲۱ شهریورماه ۱۴۰۳ به این جشنواره ارسال کنند. نتایج داوری در ۲۲ شهریورماه اعلام و مراسم اختتامیه در ۲۱ مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ارسال آثار و کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی www.5photoaward.com مراجعه کنند.

راه های ارتباطی با این جشنواره از طریق سایت جشنواره به نشانی WWW.5photoaward.com ،آدرس پست الکترونیکی جشنواره: 5photoaward@gmail.comو آدرس اینستاگرام جدید جشنواره :@5filmfotofestival