آیت الله محمد امامی کاشانی:

ضرورت وجود اتاق فکر در برابر نقشه‌های دشمن

به گزارش نویدتهران،خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به نقشه‌های دشمن گفت:​ باید در برابر این نقشه‌ها، اتاق فکر داشته باشیم

آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران به فرموده امام حسن مجتبی (ع) مبنی بر این که انسان باید در دینش مصمم باشد اشاره کرد و افزود: یکی از موارد آن این است که انسان باید در برابر دین خود تعهد داشته باشد.
وی گفت: یکی از نقشه‌های دشمن، لطمه زدن به عفت زنان و دختران و بی اعتنا کردن جوانان نسبت به سرنوشت خود است که ما باید در برابر این نقشه دشمن، ​متعهدانه عمل کنیم.
خطیب نماز جمعه تهران اصلاح مال را یکی از نکات مطرح در فرموده امام حسن مجتبی (ع) بیان کرد و افزود: یعنی انسان باید مال خود را از مجرای صحیح بدست آورد و نه از مکر و گرانفروشی.
آیت الله امامی کاشانی با بیان این که انسان باید در مسائل اقتصادی مراقب مال خود باشد، گفت: کشور ما اکنون در برابر مشکلات مختلف از جمله مشکلات اقتصادی و بیکاری است و همه در مقابل این مشکلات، تعهد داریم.
وی با تاکید بر این که دولت، مجلس، دستگاه قضایی و ملت در برابر این مشکلات تعهد، دارند که آن حفظ و عمل به دین است، افزود: دشمن در همه زمینه‌ها از جمله مسائل اقتصادی، سیاسی، نظامی، اجتماعی و فرهنگی و عفت جوانان برنامه ریزی می‌کند که ما در برابر این نقشه دشمن، وظیفه داریم.
خطیب نماز جمعه تهران با بیان این که باید مال و اقتصاد ما درست باشد، گفت:​ باید مال را در کشور صرف تولید کنیم و به اشتغال اهمیت دهیم.
آیت الله امامی کاشانی با اشاره به این که باید از اشتغال جوانان لذت ببریم، افزود: باید از این که کالای ایرانی مصرف می‌شود نیز خوشحال باشیم و البته کالای ایرانی هم باید مناسب و با کیفیت تولید شود.
وی با بیان این که باید آنچه که نیاز کشور است به سراغ آن برویم، گفت:​ مسئولان باید راه را برای سرمایه گذاری باز کنند و موانع تولید و سرمایه گذاری را بردارند.
خطیب نماز جمعه تهران اهمیت به حقوق را از دیگر موارد فرمایشات امام حسین (ع) بیان کرد و افزود: قیام به حقوق یعنی از حق اجتماع حمایت کنیم.
آیت الله امامی کاشانی گفت:​ جوانان، کارمندان، دبیران و استادان دانشگاه و همه در برابر حق وظیفه دارند و در همه مکان‌ها از جمله ادارات، کرسی‌های دانشگاه‌ها باید حق را بیان کنند چرا که تربیت جوانان، وظیفه ماست.
خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگری از خطبه نخست به ولایت و امامت از نظر قرآن و روایات اشاره کرد و افزود: منظور از امامت، امامتی است که در درون نبوت است نه امامتی که به معنای وصایت باشد.
آیت الله امامی کاشانی با بیان این که ولایت یعنی قرب کامل به خدا گفت: امامت بعد از پیغمبر یعنی امام وحی را از تفسیر غلط حفظ می‌کند تا الفاظ وحی دگرگون نشود و دنیا طلبان معنای وحی را به نفع خود مصادره نکنند.
وی با اشاره به مصادره قرآن کریم از سوی بنی امیه و بنی عباس به نفع خود افزود: معنای امامت و وصایت حفظ وحی هم از نظر علمی و هم عملی است.
خطیب نماز جمعه تهران به مقام امامت ابراهیم خلیل الله اشاره کرد و گفت: ابراهیم خلیل بعد از دوران نبوت و گذراندن مشکلات عدیده از جمله ذبح اسماعیل به مقام امامت رسید که آن را بسیار ارزشمند و والا دانست.
آیت الله امامی کاشانی به آرزوی حضرت ابراهیم (ع) مبنی بر باقی ماندن امامت در نسل او اشاره کرد و افزود:، اما از سوی خداوند خطاب می‌شود که این عهد من را ظالمان نخواهند گرفت و ظالمان آنانی هستند که در گناهند و مقام عصمت ندارند.
وی با بیان این که وصایت و امامت بعد از پیغمبر اکرم (ص) براساس احادیث فراوان برای صیانت از نبوت است، گفت:​ حتی صلح امام حسن (ع) برای حفظ دین و صیانت از نبوت بود.
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به فرموده پیامبر اکرم (ص) افزود: پیامبر فرمود میان من در درگاه خداوند، عهدی با فرزندم مهدی (عج) است و آن این است که او بیاید و نبوت و وحی را در سراسر جهان گسترده کند و آن برنامه‌ای که پیامبر اکرم (ص) داشت مبنی بر حاکم شدن دین اسلام بر همه ادیان، انجام دهد.
آیت الله امامی کاشانی گفت: امام مهدی (عج) آن نبوت را در دنیا ترسیم و اعلام می‌کند و دین اسلام بر ادیان دیگر غالب می‌شود.
وی با بیان این که نبوت، امامت و وصایت در حقیقت یکی است، افزود: این‌ها یک شجره، اما در دو شاخه اند که یکی شاخه وحی را بیان می‌کند و یکی آن وحی را تبیین و اجرا می‌کند.
خطیب نماز جمعه تهران به ارتباط نبوت و امامت با امت اسلام اشاره کرد و گفت: ما باید این عهد را دنبال کنیم چرا که این عهد برای ما تکلیف آور است و در برابر اسلام، پیغمبر و امامان وظیفه داریم.
آیت الله امامی کاشانی مصمم بودن در دین را براساس فرموده امام مجتبی (ع) وظیفه همه مسلمانان دانست و افزود:​ انسان نباید در برابر پول سست باشد و در برابر زن، خود را از ایمان خلع سلاح نکند و باید بر دین خود و نه بر هوا و هوس، حریص باشد.
وی گفت:​ تکلیف ما این است که راه آن امامان را بفهمیم و عمل کنیم و دیندار و دین شناس باشیم و در هر کجا که کار می‌کنیم از مغازه، محل کار و دانشگاه، دین را تبیین کنیم.