ضرورت ایجاد سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسبوکارهای اینترنتی
به گزارش نویدتهران،وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از پایان مراسم رونمایی از سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسبوکارهای اینترنتی و داوری جمعی برخط(CODR) در جمع خبرنگاران، راهاندازی این سامانه هوشمند را با توجه به افزایش حجم معاملات الکترونیکی، یک ضرورت دانست.
سیدرضا فاطمیامین افزود: این سامانه برای رسیدگی به شکایات از کسبوکارهای اینترنتی به صورت داوری جمعی و برخط است.
وی راهاندازی این سامانه را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه حجم فروش و مبادلات الکترونیکی به شدت رو به افزایش است، راهاندازی این سامانه یک ضرورت بود.
رسیدگی سریعتر به شکایات از کسبوکارهای اینترنتی
وزیر صنعت، معدن و تجارت از ثبت ماهیانه ۲ هزار و ۵۰۰ شکایت از کسبوکارهای اینترنتی خبر داد و گفت: با راهاندازی این سامانه هوشمند، رسیدگی به اینگونه شکایتها در مدت زمان کوتاهتری انجام میشود.
فاطمیامین با بیان اینکه این سامانه الزامات بسیار محکمی دارد، تأکید کرد: سامانه برخط(CODR) بیشتر نقش بازدارندگی برای پیشگیری از تخلفات احتمالی خواهد داشت و این سامانه در رتبهبندی کسبوکارهای اینترنتی که برای ما بسیار مهم است، تأثیر زیادی دارد.
گفتنی است، سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسبوکارهای اینترنتی و داوری جمعی بر خط (codr) با حضور وزیر صمت، وزیر دادگستری و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه رونمایی شد.