دیدار وزیر مشاور در امور خارجه سیرالئون با دکتر محمد جواد ظریف

محمد جبراييل سيسه وزير مشاور در امورخارجه سيرالئون با دكتر محمد جواد ظريف وزير امورخارجه دیدار کرد. در اين ديدار در خصوص چگونگی افزايش همكاريهای دو كشور در همه زمينه ها گفتگو و تبادل نظر شد.

به گزارش نویدتهران،وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار اظهار داشت: آفريقا از لحاظ سياسی و اقتصادی و فرهنگی براي جمهوری اسلامی ايران از اهميت ويژه ای برخوردار بوده و گسترش روابط با آفريقا از ابتدای انقلاب در اولويت ما بوده است. ايشان با اشاره به ظرفيت های اقتصادی موجود در روابط دو كشور افزود: در دوران جديد رياست جمهوری جناب آقای دكتر روحانی می توانيم با استفاده ازمكانيزم های عملی، روابط اقتصادی دو كشور را بيش از گذشته افزايش دهيم.

وزیر امور خارجه استفاده از ظرفيت های بخش خصوصی و اتاق های بازرگانی دو كشور را در اين زمينه مهم ارزيابی كرد.‌

دکتر ظريف همچنین با اشاره به حوادث تروريستی در برخي از كشورهای اروپايی و آفريقايی، آمادگی كشورمان را برای همكاری با سيرالئون در زمينه مبارزه با تروريسم و افراط گرايی اعلام كرد.

وزير مشاور در امور خارجه سيرالئون نيز ضمن تاکید بر اهميت روابط كشورش با جمهوری اسلامی ايران گفت: افزايش روابط در همه زمينه ها در دستور كار دولت متبوعش قرار دارد. وی افزود: در سال ۲۰۱۵ ميان دو كشور يك يادداشت تفاهم همكاريهای اقتصادی به امضاء رسيده و كشورش خواهان استفاده روز افزون از ظرفيت های اقتصادی ايران می باشد.

محمد جبرييل سيسه بر نقش تعيین كننده ايران برای ايجاد ثبات و امنيت در منطقه خاورميانه و همچنين در زمینه مبارزه با تروريسم تاكيد و اظهار داشت: كشورش آماده همكاری با ايران در مبارزه با تروريسم و افراط گرایی است.