مغز ما به آموزش نياز دارد!!!

%d9%85%d8%ba%d8%b21فکر کردن امري کاملا طبيعي است و گاهي ناخواسته چندين ساعت از روزمان صرف فکر کردن‌هاي بيهوده و بي‌هدف مي‌شود؛ فکرهايي که گاهي ما را آن‌قدر درگير مي‌کنند که شادي زندگي از دست‌مان در مي‌رود. اگر ياد بگيريد که خود را درگير فکر کردن‌هاي‌تان نکنيد، مي‌توانيد بر شرايط زندگي خود کنترل بهتري داشته باشيد.

ذهن‌تان را دائم تمرين بدهيد
عدم تمرکز، نوعي عادت محسوب مي‌شود. فارغ از اينکه چه نوع شخصيتي داريد و آيا ذاتا انسان مستعدي هستيد يا خير، بايد بدانيد که با تکرار پياپي و صحيح مي‌توانيد ذهن خود را دوباره از نو تربيت کنيد. هر زماني‌که حواس‌تان پرت شد، فقط کافي است يک‌ نفس‌عميق کشيده و دوباره به موضوعي که از آن منحرف‌ شده‌ايد، برگرديد. نفس‌عميق و تمرکز را هر روز تمرين کنيد.
با نگراني‌هاي‌تان دوست شويد
افکار نگران‌کننده باعث حواس‌پرتي افراد شده و انرژي آن‌ها را تحليل مي‌برد و همچنين شما را از زمان حال بيرون کشيده و به آينده پرتاب مي‌کند. اين درحالي است که تمامي توان و قدرت هر فردي در زمان حال او جاري است.
اگر دائم روي اتفاق‌هاي آينده تمرکز کند، درواقع زمان و انرژي خود را هدر مي‌دهد. براي پرهيز از چنين مشکلي، هر زمان که نگراني از آينده به‌سراغ‌تان آمد، از خود بپرسيد آيا لازم است الان به آن فکر کنم؟ يا بپرسيد آيا اين اتفاق اکنون براي من روي خواهد داد؟ وقتي پاسخ‌تان به چنين پرسش‌هايي منفي است، پس بي‌خيال شده و روي زمان حال خود تمرکز کنيد. درطول روز مکرر تمرين کنيد تا افکاري که به اکنون شما مربوط نيستند را از ذهن‌تان بيرون بريزيد. نگراني‌هاي آينده را همان آينده موکول کنيد. با اين تمرينات شب‌ها نيز خواب راحت‌تري خواهيد داشت.
سه نفس‌عميق، روزي سه‌مرتبه
نفس‌عميق آگاهانه به تمرکز نياز دارد و از اين‌رو بهترين روش براي تربيت ذهن به‌جهت باقي ماندن در زمان حال محسوب مي‌شود. درصورت نياز تلفن‌همراه خود را تنظيم کنيد تا در ساعت‌هاي ۱۲ظهر، سه و هفت بعدازظهر اين موضوع را به شما يادآوري کند. اين را به ياد داشته باشيد که ذهن شما بهترين دوست‌تان است، با اين روش‌ها کنترل حواس خود را به‌دست بگيريد و باعث خلاقيت، انرژي و موفقيت بيشتر ذهن خود شويد.
برگرفته از:نشریه امين جامعه