در نشست مشترک ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش‌وپرورش مطرح شد؛

استفاده از ظرفیت تلویزیون تعاملی برای آموزش خانواده‌ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

به گزارش نویدتهران،در نشست مشترک ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش‌وپرورش، استفاده از ظرفیت تلویزیون تعاملی برای آموزش خانواده‌ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مطرح شد.
پیش از ظهر امروز ، سید محمد بطحایی در نشست مشترک ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش، ضمن گرامیداشت ایام مبارک دهه کرامت ، اظهار داشت: از دیدگاه وسیع، ارزشمند و پاسخگوی حوزه در خصوص مطالبات قدردانی می‌کنم و این ویژگی حوزه ، فرصتی مغتنم را برای آموزش‌وپرورش به وجود آورده که باید از آن به‌خوبی استفاده شود و به همین منظور باید کارگروه‌ها به‌طور مستمر تشکیل جلسه بدهند و در عملیاتی کردن برنامه‌ها همدیگر را کمک کنند.

وی افزود:اقتصاد کشور در شرایط سختی است و خوشبختانه تجارب خوبی برای عبور از بحران داریم اما این شرایط باعث نمی‌شود که از طرح‌های ستاد همکاری‌های غفلت کنیم و مجموعه وزارت آموزش‌وپرورش تلاش خواهد کرد که برنامه‌ریزی‌های لازم را برای عملیاتی کردن مصوبات داشته باشد.

وزیر آموزش‌وپرورش با معرفی تلویزیون تعاملی گفت: وجه عمده آسیب‌های اجتماعی در مورد دانش آموزان به عدم آگاهی خانواده برمی‌گردد و تلویزیون تعاملی مخاطب محور است و از این فرصت می‌توان برای آموزش خانواده‌ها و خصوصا در برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده کرد . به همکاری حوزه با آموزش‌وپرورش برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیازاست و پیشنهاد می‌کنم اعضای ستاد همکاری‌ها، ضمن توجه به ظرفیت تلویزیون تعاملی ، برنامه پنج‌ساله آموزش مربیان، مدیران و خانواده‌ها را در نظر داشته باشند .

سید محمد بطحایی گفت: با توجه به شرایط تا جایی که امکان داشته باشد از حضور روحانیون آشنا به حوزه تعلیم و تربیت در مدارس استفاده خواهیم کرد و برای حضور مؤثر روحانیون برگزاری دوره‌های آموزشی و اعطای گواهی‌نامه مهارت در نظر گرفته خواهد شد.

شایان‌ذکر است در این نشست حجت‌الاسلام اعرفی رئیس حوزه علمیه ، ضمن قدردانی از همکاری‌های آموزش‌وپرورش گفت: حوزه باید پاسخگو و بر مبنای تعامل با نهادها کارکند و در راستای ارتباطات و تعاملات ، آموزش‌وپرورش اولویت اصلی و مهم حوزه‌ی علمیه است .

وی تدوین برنامه ۵ساله مشترک مبتنی بر اسناد بالادستی طرفین،تشکیل کار ویژه‌های روحانیت ،استفاده از مضامین و محتوای سند تحول بنیادین در برنامه‌ها،پیگیری تأسیس مدارس معارف،تربیت نیروی متخصص در برای آموزش‌وپرورش ، استفاده از طلاب وظیفه در آموزش‌وپرورش و برگزاری دوره‌های مهارتی را از مهم‌ترین برنامه‌های در دست اقدام ستاد همکاری ها برشمرد.