حمیدی؛

اجرای نظام سنجش شایستگی های حرفه ای مدیران مدارس موجب ارتقای تضمین کیفیت می شود

به گزارش نویدتهران،معاون برنامه ریزی آموزش منابع انسانی مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات گفت: اجرای نظام سنجش شایستگی های حرفه ای مدیران مدارس موجب ارتقای تضمین کیفیت می شود.
حمیدی، معاون برنامه ریزی آموزش منابع انسانی مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات، موفقیت‌های مدیران را منوط به توسعه مستمر شایستگی‌ها و توانمندی‌های اعتقادی، تربیتی، علمی و حرفه‌ای مدیران برشمرد و بر ضرورت دقت در انتخاب مدیران کارآمد و فرآیند محور تاکید کرد.

وی بر نقش کلیدی مدیران در پیشرفت و دست‌یابی به اهداف سند تحول بنیادین تاکید کرد و گفت: در سند تحول، مدرسه کانون تعلیم و تربیت رسمی، عمومی و محل کسب تجربه‌های تربیتی به شمار می‌رود و توسعه کشور در بستر مدارس شکل می‌گیرد.

حمیدی مهمترین علت موفقیت و یا عدم ارتقای علمی و تربیتی در مدارس را در تفاوت نوع مدیریت مدیران عنوان کرد و رعایت اصول شایسته‌سالاری، تعهد، تخصص، اخلاق و ملاک‌های انسانی و اسلامی و معیارهای تخصصی در انتخاب مدیران را عنوان نمود.

وی با بیان اینکه مدیریت بر نیروی انسانی حساس‌ترین و در عین حال سرنوشت‌سازترین بخش وظایف یک مدیر در مدارس است، افزود: مدیر و رهبر آموزشی، علاوه بر دانایی و توانایی در زمینه‌های فنی و انسانی کار خود، باید بتواند وظایف آموزش و پرورش، رهبری و مدیریت آن را به سرانجام برساند.

حمیدی ادامه داد: در حال حاضر ضرورت طراحی و استقرار نظام سنجش شایستگی های حرفه ای منابع انسانی با اولویت سنجش شایستگی مدیران مدارس با هدف آموزش و ارتقای شایستگی های حرفه ای مدیران عملیاتی و ارتقای تضمین کیفیت، بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

وی تصریح کرد: برنامه سنجش شایستگی های حرفه ای مدیران مدارس بطور آزمایشی به منظور طراحی وتدوین نهایی الگو ی شایستگی های عمومی و حرفه ای مدیران مدارس در استان های البرز ، تهران و شهرستان های تهران برای ۲۰۰۰ نفر از مدیران مدارس که به صورت تصادفی انتخاب می شوند، در تابستان امسال اجرا می گردد.

گفتنی است؛ در این برنامه تعدادی از ارزیابان تخصصی آموزش و پرورش در هر سه استان پس از طی دوره های آموزشی و مهارتی؛ ارزیابی شایستگی های حرفه ای مدیران را طی یک فرآیند منظم بعهده دارند.